Aizvērt logu
Eksportēt PDF
Kopēt URL

Aizvērt

Esiet sveicināti pirmajos Inbox.lv e-jaunumos mārketinga jomas profesionāļiem!

2014/07



Man ir patiess prieks dalīties ar jums pirmajā Inbox.lv ziņu izlaidumā mārketinga, mediju un reklāmas nozares profesionāļiem.
 
Digitālās komunikācijas un mārketinga nozīme pasaulē aizvien turpina palielināties. Par to liecina gan tas, ka pērn pasaulē interneta reklāmas tirgus palielinājās līdz 20%, kamēr tradicionālajiem medijiem tas turpināja samazināties. Ieskatīsimies starptautiska mēroga statistikā, ko plašāk atspoguļos raksts „Interneta uzvaras gājiens turpinās”.
 
Tikmēr Latvijā iepriekš minētā nozare vēl tikai attīstās. Es domāju, ka mēs visi kopā esam atbildīgi par nozares izaugsmi, tādēļ prieks par nesen notikušo ikgadējo mārketinga un sociālo mediju konferenci „LMT DIGITAL 2014”, kas pulcēja tik daudz interesentu. Tās laikā veicām īsu ekspertu viedokļu aptauju, ar kuras rezultātiem varat iepazīties šajā ziņu izlaidumā!

 
Esam arī apkopojuši dažus derīgus ieteikumus, kā uzlabot e pastu un interneta reklāmas efektivitāti.
 
Interneta pasaule ir dažāda un mainīga. Tāpēc esam izvēlējušies veidot šos e-jaunumus, apkopojot dažādas tendences, interesantus un inovatīvus risinājumus, atklājumus un datus, lai tie būtu jūsu gids digitālajos labirintos.
 
Latvijas mārketinga eksperti par digitālo nozari
 

Latvijas interneta tirgum gaidāma izaugsme

 
 

Pasaulē interneta uzvaras gājiens turpinās

 
Interneta straujais uzvaras gājiens turpinās. Globālais tīmeklis iekaro arvien prāvāku reklāmas pīrāga daļu uz tradicionālo mediju rēķina.
 
Latvijas interneta reklāmas tirgus izaugsme pāris gadus atpakaļ piedzīvoja strauju kāpumu, taču pašlaik investīciju apjoms vairs nebūt nav proporcionāls nozares attīstības rādītājiem un patērētāju mediju lietojuma izmaiņām.
 
Piemēram, kamēr mēs uz vienu interneta lietotāju investējam aptuveni 8.25 eiro, tikmēr Nīderlandē uz vienu cilvēku gadā iegulda aptuveni 68 eiro, Krievijā – 23 eiro, bet Čehijā un Dānijā, lai tiešsaistē uzrunātu vienu lietotāju – 17 eiro; pat Taivānā investīcija interneta reklāmā ir lielāka nekā Latvijā, tas ir, aptuveni 12 eiro.
 
Pasaulē pērn visstraujāk palielinājās reklāmas apmēri tieši digitālajos medijos un notika revolucionārs pavērsiens – internets pirmoreiz vēsturē apsteidza laikrakstus, kļūstot par otro lielāko reklāmas kanālu aiz televīzijas.
 
Pēc kompānijas “Zenith Optimedia” aplēsēm, 2013.gadā internets bija ieguvis 20,6% pasaules reklāmas tirgus daļu, bet laikrakstu daļa samazinājās līdz 17%. Salīdzinājumam – vēl pavisam nesen, 2005.gadā, laikraksti kontrolēja 29,1%, bet internets – tikai 5,6% daļu globālajā reklāmas tirgū.
 
Interneta nozīmi kā avotu savu pakalpojumu un produktu pārdošanas veicināšanā ir novērtējuši reklāmdevēji. Pašlaik amerikāņu kompānijas jau vidēji aptuveni 20-23% sava reklāmas budžeta investē mārketingam internetā, bet pasaulē lielākais reklāmdevējs “Procter & Gamble” reklāmai tīmeklī pērn atvēlējis pat 35% (!) no kopējā mārketinga budžeta.
 
Arī šogad sagaidāms, ka interneta reklāmas tirgus tikai turpinās augt. Atbilstoši kompānija “Econsultancy” aplēsēm 71% pasaules reklāmdevēju šogad plāno palielināt tēriņus reklāmas izvietošanai internetā. Turklāt 12% no kompānijām, kuras iecerējušas pārdalīt mārketinga budžetu par labu internetam, norādīja, ka investīcijas reklāmā internetā 2014.gadā audzēšot pat vairāk nekā par 50%.
 
Interneta lietotāju skaits turpina palielināties, turklāt uz vecākās paaudzes rēķina. Tādēļ atliek cerēt, ka arī Latvijā atbalsosies pasaules tendences un, ka sāksim aizvien vairāk izmantot šo kanālu, kas ļauj reklāmdevējiem savu auditoriju sasniegt aizvien efektīvāk.
 
Ar vieglu smaidu uz lūpām nobeigumā jāteic, ka Latvijā ar aktīvu investēšanu digitālajos risinājumos un reklāmas efektivitātes uzlabošanu, ir līdzīgi kā ar diētām pirms pludmales sezonas – visi par to runā, bet tikai retais šos nodomus arī īsteno.
 
 

Secībai un formai ir nozīme – vismaz runājot par reklāmu internetā…

 
Internets un mobilās ierīces ir būtiski mainījušas veidu, kā patērētāji mijiedarbojas ar ekrāniem un tostarp arī ar reklāmu. Mūsdienās ekonomiski aktīvā auditorija vairs nevelta pilnīgu uzmanību vienai, konkrētai aktivitātei vai ekrānam, bet gan vairākiem vienlaikus, kādēļ palielinās reklāmu izvietošanas secības un formas nozīme.
 
ASV organizācijas „Interactive Advertising Bureau” (IAB) veiktais pētījums liecina, ka trīs ceturtdaļas aptaujāto lieto vairākus ekrānus vienlaikus. Piemēram, televīzijas pārraidēm pilnībā pievēršas vien katrs divdesmitais jeb 5% aptaujāto, kamēr visilgāk uzmanību notur dažādu datoru – stacionāru, klēpja un planšetes – ekrāni.
 
Vienlaikus „Nielsen” pētījums liecina par to, ka vecuma grupā 18-34 video reklāmas internetā ir ietekmīgās nekā TV reklāmas. Pētījumu kompānija noskaidrojusi, ka galveno vēstījumu pēc reklāmas internetā noskatīšanās atceras divreiz vairāk patērētāju nekā skatoties to pašu reklāmu televīzijā, tas pats attiecas arī zīmola atpazīstamību.
 

Secībai ir nozīme

 
To lielā mērā var skaidrot arī ar IAB secinājumiem – cilvēki neskatās TV ekrānā, TV ir jaunais radio, kas skan fonā, kamēr tiek darītas citas lietas. Līdz ar to viens no ieteikumiem, plānojot mediju „mix” iepriekš minētajai vecuma grupai, lai uzlabotu zīmola efektivitātes rādītājus, reklāma ir jādemonstrē gan internetā, gan televīzijā.
 
Tāpat ir svarīga secība. Atbilstoši „Nielsen” secinājumiem – ja reklāma jebkurā tās formā vispirms būs redzēta internetā, tad tās ietekme TV būs lielāka.
 
Līdz ar to plānojot reklāmas budžetus vai mediju izvietojumu mums sev aizvien biežāk vajadzētu uzdot jautājumu, kādi ir mūsu mērķauditorijas kā mediju lietotāju ieradumi? Kā jaunās tehnoloģijas ir tos mainījušas? Un kā es tam varu pielāgoties?
 
Nobeigumā vēl viens interesants fakts. IAB respondentiem jautāja, ja jūs varētu izvēlēties tikai vienu ierīci, kurai jūs dotu priekšroku? Sievietes izvēlējās viedtālruni un vēl tikpat daudz portatīvo datoru, kamēr lielākā daļa vīriešu kārtas respondentu deva priekšroku portatīvajam un stacionārajam datoram.
 
 

Perfekta e-pasta mārketinga pamatprincipi

 
E-pasta mārketings ir viens no izmaksu ziņā efektīvākajiem pārdošanas veicināšanas veidiem, kas nereti nepelnīti tiek pamests novārtā. E-pasta pārbaudīšana ir viena no interneta lietotāju visbiežāk izmantotajām funkcijām, tādēļ, ja vēstījums sagatavots pareizi, tad no tā var gaidīt atdevi un aktivitāte būs veiksmīga. Zemāk esam apkopojuši ieteikumus, lai atvieglotu jūsu ceļu uz efektīvu e-pastu mārketingu.
 
Pirmkārt, e-pasta virsrakstam jeb tēmai ir tiešs sakars ar tā saturu – tajā ietverta svarīgākā informācija, kas atklāj būtību. Uzņēmumi itin bieži sūta vēstules ar radošiem virsrakstiem, kuriem nav nekāda sakara ar to, kas „lācītim vēderā” patiesībā. Nekas nevar būt kaitinošāks par aizraujošu virsrakstu, bet tukšu saturu.
 
Otrkārt, vienmēr atcerieties, ka klients ir galvenais. Vispirms savā vēstulē jums ir jāvēršas pie klienta, jārunā par viņa interesēm un vajadzībām. Atrodiet līdzsvaru starp reklāmu un klienta vajadzībām.
 
Treškārt, domājiet par modernajām tehnoloģijām. Tagad, kad tik daudzi savu e-pastu atvēršanai izmanto mobilās ierīces, tādēļ e-pasta dizainu vajadzētu veidot tādu, lai to var ērti apskatīt arī viedtālrunī, planšetē utt.
 
Ceturtkārt, cienīsim adresāta tiesības atteikties no e-pasta. Neslēpiet atrakstīšanās pogu kaut kur beigās, atteikšanās process ir jāpadara iespējami vieglāks. Ja cilvēks to nevar izdarīt ātri, tad šim e-pastam seko jau nākamais un tad nākamais un sāk rasties nepatika pret uzņēmumu.
 
Piektkārt, runājot par komunikāciju tiešsaistē – „mazāk ir vairāk”. Nepārsātiniet saturu ar attēliem (kaut vai tādēļ, ka uz mobilajām ierīcēm paies daudz ilgāks laiks, lai šādu sūtījumu atvērtu) un pārāk gariem tekstiem. Uz ekrāna vidēji cilvēks var ērti izlasīt līdz 4000 zīmēm garu rakstu.
 
Mūsu ciešākā pārliecība – korekti izstrādāts e-pasta piedāvājums var kļūt par vienu no efektīvākajiem rīkiem, kā sasniegt jūsu klientus – veicināt pārdošanu un stiprināt lojalitāti.


© Inbokss SIA, 2017