Aizvērt logu
Eksportēt PDF
Kopēt URL

Aizvērt

Esiet sveicināti Inbox.lv e-jaunumos mārketinga un reklāmas jomas profesionāļiem!

2015/03


Andis Kulinskis

Digitālās komunikācijas laiks nenāk viens – tehnoloģiju izmaiņām seko arī patērēju informācijas un kanālu lietošanas izmaiņas. Tas nozīmē, ka ne vien jāseko jaunākajām reklāmas tendencēm, bet arī jātiecas izmantot līdzšinējie kanāli efektīvāk. Piemēram, bieži vien tā dēvēto tradicionālo reklāmas banneru potenciāls nav pilnībā izmantots – reizēm to rezultātu var uzlabot nedaudz pamainot izvietojumu vai formātu.


Mārketinga un reklāmas speciālisti aizvien saskaras ar jauniem izaicinājumiem, kā tapt sadzirdētiem un saredzētiem. Tāpēc esam izvēlējušies veidot “Trendbox”, kur apkopojam dažādas tendences, interesantus un inovatīvus risinājumus, atklājumus un datus, lai tie būtu jūsu ērtākais gids digitālajos labirintos.




Veiksmīgu ideju piepildīšanos vēlot –
Andis Kulinskis
“Inbokss” pārdošanas vadītājs




Vēl tikai līdz 27.martam var iesniegt darbus “Cannes Lions”

Straujiem soļiem tuvojas industrijas gada pasākums “Cannes Lions” jeb “Kannu Lauvas”. Vēl tikai līdz šāgada 27.martam (ieskaitot) komandas var iesniegt savus darbus festivāla žūrijai un, kas zina, varbūt tas būs pirmais solis pretī pjedestālam.


Papildu iepriekš minētajām kategorijām “Kannu Lauvas” šogad ir izveidojuši gluži jaunu kategoriju “Lions Innovations”. Pēc organizatoru sacītā, tas būšot festivāls festivālā – unikāls divu dienu pasākums, kurā apvienosies digitālās tehnoloģijas un radošums.


Šogad festivāla organizatori dalībniekus un apmeklētājus pārsteigs arī ar pasākumiem Kannu pludmalē, kur daļa būs veltīta kontaktu veidošanai jeb tā dēvētājai tīklošanai.
Vairāk informācijas par apmeklētāju caurlaižu iegādi pieejama šeit.


Tie, kas domā par to, vai doties vai nedoties uz pasākumu kā delegātam, vai investīcijas ir tā vērtas “Cannes Lions” festivāls sadarbībā ar Londonas “Mccann” radošo aģentūru ir sagatavojis atbildi…. Mārketinga profesionāļi, stratēģi, radošās komandas, projektu direktori, producenti – investīcijas radošumā atmaksājas :)





Interneta reklāmas tendences 2015



Internets kļūst ātrāks, mobilo ierīču skaits palielinās, globālā tīmekļa lietotāju skaits turpina pieaugt gan pasaulē, gan Latvijā – tas viss paplašina komunikācijas formātu iespējas, maina iedzīvotāju ieradumus un informācijas uztveri. Apkopojām piecas, mūsuprāt, aktuālākās tendences, kas šogad dominēs digitālās reklāmas industrijā.


#1 Tiešsaistes video nozīme turpinās palielināties

“Syndacast” prognozē, ka jau 2017.gadā 74% no visas interneta datu plūsmas veidos video saturs. Statistika liecina, iekļaujot e-pasta tēma vārdu “video” par 19% palielinās jaunumu atvēršanas īpatsvars, ctr% jeb klikšķu īpatsvars pieaug par 65%, bet atrakstīšanās samazinās par 26%. Tiešsaistes video kļūst par nozīmīgu reklāmas kampaņas stratēģijas daļu.

#2 Satura pielāgošana auditorijas īpatnībām

Efektīvākam rezultātam vairs nepietiek vienkārši adaptēt materiālu komunikācijas kanāla formātam, jādomā arī par kontekstu un auditorijas mediju lietošanas īpatnībām, salīdzinoši nelielas izmaiņas reklāmas saturā, pielāgojot to interneta videi, būtiski palielina reklāmas efektivitāti.


Piemēram, nereti TV reklāmas klipus vienkārši adaptē tiešsaistes formātam. Tomēr jāņem vērā, ka interneta vide pieprasa lielāku dinamiku un citu saturu, lai noturētu uzmanību un veiksmīgi nodotu ziņojumu. Tā telekomunikāciju gigants “T-Mobile” ASV Superkausa laikā izvēlējās tiešsaistes skaitītājiem rādīt atšķirīgu klipu nekā TV. Pēc kompānijas paustā šāda stratēģija pilnībā esot atmaksājusies.

#3 E-pasta mārketingam – jauna elpa
2015.gadā troksnis sociālajos tīklos turpinās pieaugt, informācijas atlases un SEO algoritmi kļūs aizvien sarežģītāki, tādēļ zīmoliem nāksies krietni cīnīties par savu vietu zem saules. Viens no rīkiem, ko uzņēmums varēs pilnībā pārvaldīt un ietekmēt, ir elektroniskie jaunumi e-pastā – ne velti pasaulē puse no šā pakalpojuma lietotājiem šogad ir plānojuši palielināt investīcijas e-pasta mārketingā par 20%.

Andris Zigurs
Maksimālam e-pasta mārketinga rezultātam ir svarīgi izcelties uz pārējo fona. Uzvarēs tie, kas ar patērētāju veidos sarunu, nevis vienkārši sūtīs masveida piedāvājumus. Tāpat labākam rezultātam ir svarīgi izstrādāt tādu dizainu, kas ir interaktīvs un pielāgojas mobilajam ekrānam, jo aptuveni katrs trešais e-pasts tiek skatīts viedtālruņa ekrānā.



Andris Žīgurs
“Mailigen” pārdošanas vadītājs




Pēc Žīgura sacītā, būtiski ir arī analizēt laiku, kad lietotāji atver e-pastus, vēlāk pielāgot piedāvājumu izsūtīšanu patērētājiem pieņemamā laikā.

#4 Uz patērētāju ieradumu analīzi balstīti piedāvājumi

Šogad vairāk kā jebkad aktuāla būs auditorijas analīze un izpratne (tā dēvētie “big data”), lai iespējami precīzāk definētu un uzrunātu savu mērķa grupu un lai piedāvājums iespējami atbilstu šīs mērķa grupas interesēm un vajadzībām. Šī tendence ir svarīga kontekstā teju arī ar jebkuru reklāmas veidu.


“Vēl viena tendence, kas pasaulē attīstās un, cerams, aizvien biežāk arī tiks izmantota Latvijā, ir tā saucamās trigerotās e-pastu sērijas. Proti, piedāvājumi e-pastā, kas balstīti uz konkrētu lietotāja rīcības un darbībām mājaslapā analīzi. Piemēram, skatītās sadaļas, atzīmētie produkti, kas patīk, grozā ieliktās, bet nenopirktās preces utt.,” pastāstīja Žīgurs.

#5 Kanālu dažādošana maksimālai auditorijas sasniegšanai

Līdz ar viedo ierīču ienākšanu mūsu dzīvē, ir mainījušies vairāki ieradumi, tai skaitā TV skatīšanās. Ierasti maksātspējīgā auditorija TV skatās no rītiem un vakaros, taču jāņem vērā, ka arī tad viņu uzmanība ir dalīta. “Millward Brown” pētījums liecina, ka pērn 35% gadījumu vienlaikus ar TV tika lietota vēl kāda cita ierīce. Visbiežāk citam ekrānam cilvēki pievērsās, lai kavētu laiku, kamēr TV ir reklāma, vai lai sekotu līdzi jaunumiem sociālajos tīklos.


Tikmēr dienas laikā galvenie kanāli ir dators (datora ekrāns) un viedtālrunis, kur uzmanība jau ir vairāk koncentrēta. Līdz ar to, iespējams, jāapsver, ka šī auditorija drīzāk ir jāuzrunā dienas laikā, izmantojot digitālās komunikācijas kanālus.





4 argumenti, kādēļ interneta reklāma ir efektīva



Pats par sevi saprotams, nekad nav pats par sevi saprotams, tādēļ esam apkopojuši dažus argumentus, kādēļ reklāma internetā ir efektīva. Ja nu kādreiz noder stratēģijas pamatojumam!

#1 Interneta reklāma stimulē pārdošanu un ROI

Pretēji mītiem, ka digitālā mārketinga (tai skaitā reklāmas) rezultāti ir grūti pierādāmi, tomēr prakse liecina pretējo, tai skaitā plaša patēriņa preču grupā. Piemēram, “Cadbury” kampaņā “Chocolate Charmer” tiešsaistes kampaņa uzrādīja 4 reizes augstāku ROI nekā TV. Investīcijas interneta medijos (banneri un youtube video) bija 7% no budžeta, taču realitātē tas nodrošināja 20% no pārdošanas apjomiem.

Vairāk dažādi pētījumi par digitālā mārketinga ietekmi uz ROI pieejami šeit.

#2 Interneta reklāma palielina tradicionālo mediju efektivitāti
“BrandSience” un “Microsoft” pētījumā, ka interneta reklāmai ne vien pašai par sevi ir augsts efektivitātes rādītājs, bet tā uzlabo arī citu (tradicionālo) kanālu atdevi. Kampaņās, kur papildu tradicionālajam medijam bija arī interneta reklāma, radio efektivitāte uzlabojās par 4%, drukāto mediju efektivitāte – par 16%, videi – par 51%, bet televīzijai – pat par 70%!

#3 Interneta reklāma ir efektīva visā pircēja lēmuma pieņemšanas procesā
“McKinsey”, analizējot vairāk nekā 9000 auto pircēju pieredzi, secinājis, ka digitālie kanāli pavada pircēju visā lēmumu pieņemšanas procesā – sākot ar intereses iniciēšanu, produkta īpašību komunikāciju, beidzot ar izpēti, salīdzināšanu un lēmumu par pirkumu.

#4 Radoši digitālie risinājumi veicina iesaistīšanos un zīmolu atpazīstamību
“comScore” pētījums atklāj, ka pusē no gadījumu kvalitatīva un radoša reklāma ir tā, kas veicina pārdošanas rezultātus. Interneta vide pieļauj dažādus radošus un tehnoloģiskus risinājumus, lai nodrošinātu lielāku iesaisti. Lūk, daži radoši piemēri, kurus lielā mērā varēja īstenot pateicoties digitālajām tehnoloģijām.



“Inbox Polls”: elektronikas preces, apģērbus un ceļojumus izdevīgāk reklamēt internetā



Internets ne vien maina veidu, kā mēs uztveram informāciju, bet arī kā iepērkamies. Tendences liecina, ka pēdējos gados pieaug patērētāju skaits, kuri sākotnēji meklē informāciju par produktu internetā un pēc tam to iegādājas veikalā uz vietas. Tāpat aug patērētāju skaists, kuru izvēli ietekmē internetā izlasītās atsauksmes.


“Inbox Polls” veica Latvijas interneta lietotāju aptauju saistībā ar interneta reklāmu un produktu vai pakalpojumu iegādi. Lūk, kādus datus ieguvām.


© Inbokss SIA, 2018